5 limbaje ale iubirii/nevoilor

cele 5 limbaje ale iubirii, Gary Chapman o carte deosebita.

as inlocui ale iubirii cu nevoi, implinire, fericire, comunicare..

deci el a identificat 5 categorii/tipare prin care oamenii apreciaza ceea ce fac ceilalti pentru ei. de felul in care intelegem aceste nevoi depinde sanatatea relatiei de cuplu, relatia intre oameni si tot asa. este bine sa va cunoasteti pe voi si apoi sa intelegeti ce vor si cei din jur. in felul acesta armonia va fi la ea acasa.

  1. vorbele. sunt persoane care apreciaza vorbele. sa-i spui ca face bine ce face, sa ii spui ca arata bine, sa-i spui… 🙂
  2. timpul. sunt persoane care apreciaza timpul in care esti cu ele. cu cat stai mai mult cu atat te va aprecia mai mult, si va considera ca esti iubitor si de incredere
  3. darurile. sunt persoane care apreciaza mai mult ca orice darurile. de la flori la masini, carti si ciocolata, bilete la film etc.. nu conteaza valoarea aici.
  4. serviciile. oameni care apreciaza ceea ce poti face pentru ei. daca te suna sa raspunzi si sa faci ce te roaga, sa faci ceva concret, adus un pahar cu apa, pus masa etc..
  5. contactul fizic.  persoane care inteleg ca atingerile sunt totul pentru ele. de la tinut de mana, pana la sex,  atingeri pe umar, pe brat etc.

desigur exista si combinatii, pot fi tip predominant sau 2 predominante, daca va vedeti cu atentie veti sti care cum..

dupa canalele de comunicare din nlp, as zice ca 1 auditiv, 2,3,4 vizual, 5 kinestezic.

voi ce limbaje aveti?  dar cei din jur? familia prietenii? seful? 🙂

 

5love

 

 

 

4 comments

      • Iubirea așa cum o înțelegem noi, este un fel de serviciu contra serviciu. Te iubesc pentru că: faci ce-și spun eu, că ești drăguță, că mă impresionezi, că….. Coboară din corcoduș și iubirea părintească și-i arată limitele.Am înțeles că părinții nu sunt sfinți ci pur și simplu oameni. Și m-a ajutat să-mi recalibrez și repoziționez relația cu oamenii dragi și să mă întreb dacă-i iubesc pentru că… sau pur și simplu.

  1. Cu ochii la mama soacră, îmi puneam cândva întrebarea, cum este aia să-i iubești pe toți la fel. Femeia asta este piatra mea de încercare. Mi-a căzut în mână „Vrăjitoarea din Portobello” a lu Paulo Coelho… am citi, faină și s-a meritat pentru o singură propoziție: „te iubesc dar nu-mi place de tine”. Atunci am înțeles și am putut pleca mai departe pe drumul meu. Și…. am mai aflat, aia și aia și aia. 🙂

Leave a Reply

