Hotelul din lumea de aici – calatorii, ei..

“Unul dintre acele hoteluri i-a atras atenţia lui don Juan în mod special datorită numelui său bombastic, „Eduard al VJJ-lea”. Ne-am oprit vizavi de el ca să-l privim puţin.

– Hotelul de acolo, mi-a spus don Juan, arâtînd spre el, este pentru mine reprezentarea perfectă a vieţii pe pămînt pentru persoana obişnuită. Dacă eşti un norocos sau un dur vei primi o cameră cu vedere la stradă, unde vei vedea această paradă nesfîrşită a mizeriei umane. Dacă nu eşti atît de norocos sau atît de dur, vei primi o camera pe interior, cu ferestre ce dau spre cealaltă clădire.

Gîndeşte-te că ai putea să-ţi petreci viaţa sfîşiat între cele doua privelişti, invidiindu-i pe cei care au vedere la stradă, dacă tu stai pe interior, sau invidiindu-i pe cei care au vedere spre cealaltă clădire, dacă fereastra ta dă spre stradă şi ai obosit să priveşti afară.

Keywords: hong, kong, hongkong, building, cityscape, skyline, china, apartment, old, colorful, bright, cool, illuminated, downtown, slum, city, life, ghetto, home, block, residential, developing, facade, housing, urban, architecture, retro, flat, asia, aged, exterior, poor, highrise, neighborhood, living, sky, star, blue, yellow, orange, red, conceptual, concept, high, tall, dusk, asia, district, scene

Metafora lui don Juan m-a tulburat foarte tare, pentru că înţelesesem foarte bine ce voia să spună.

Acum, confruntat cu posibilitatea de a închiria o cameră într-un hotel comparabil cu „Eduard al VH-lea”, nu ştiam ce să spun sau încotro să mă îndrept.

– Ce vrei să fac eu acolo, don Juan? l-am întrebat eu.

– Vrăjitorul foloseşte un astfel de loc pentru a muri acolo, spuse el, uitîndu-se la mine fără să clipească. Niciodată în viaţa ta nu ai fost singur. Acum este momentul să trăieşti această experienţă. Vei rămîne în camera aceea pînă vei muri.Ceea ce îmi cerea el m-a speriat, făcîndu-mă, în acelaşi timp, să rid.

– Nu că aş avea de gînd să o fac, don Juan, am spus eu, dar care ar fi criteriile după care aş înţelege că am murit? Asta, bineînţeles, dacă nu îmi ceri să mor fizic.

– Nu, nu vreau ca trupul tău să moară în sens fizic, mi-a spus el. Vreau ca persoana ta să moară. Persoana şi trupul tău sînt două chestiuni complet diferite. în esenţă, persoana ta are foarte puţin de-a face cu trupul tău.

Persoana ta este mintea ta si, crede-mâ, mintea ta nu este, de fapt, a ta.

– Ce sînt cuvintele astea fără sens, don Juan, că mintea mea nu este a mea? m-am auzit întrebînd cu o nuanţă de nervozitate în glas.

– O să-ţi spun eu într-o zi, dar nu atît timp cît eşti influ enţat de prietenii tăi. Modul în care un vrăjitor îşi dă seama că a murit, a continuat el, este că pentru el nu mai contează dacă este singur sau cu altcineva. Ziua în care

nu mai tînjeşti după prietenii tăi, pe care îi foloseşti ca pe nişte scuturi, este ziua în care persoana ta a murit.

interior-2Te interesează să intri in joc?

– Nu pot să fac asta, don Juan, am spus eu. Nu are nici un sens să te mint. Nu îmi pot părăsi prietenii.

– Este în regulă, mi-a spus el perfect calm. Cuvintele mele nu păreau sâ-l fi afectat deloc. Nu voi mai putea să-ţi vorbesc, dar, să spunem că, în timpul cînd am fost împreună, ai învăţat foarte mult. Ai învăţat lucruri care te vor face foarte puternic, indiferent că te vei întoarce sau te vei îndepărta.

M-a bătut pe spate cu palma şi apoi mi-a spus la revedere. S-a întors şi, apoi, pur şi simplu a dispărut printer oamenii din piaţă, de parcă s-ar fi contopit cu ei. Pentru un moment, am avut sentimentul ciudat că oamenii din piaţă erau ca o perdea pe care el o dăduse la o parte pentru a dispărea apoi în spatele ei. Sfîrşitul venise aşa cum se întîmpla totul în lumea lui don Juan: rapid şi imprevizibil. Deodată, m-am trezit în mijlocul unei mari suferinţe, fără să ştiu măcar cum ajunsesem aici.”

birds-png-transparent-picture

 

 

One comment

Leave a Reply

